tisdag 1 januari 2013

om pussar under misteln och pulkaåkning i snön. om att fylla sitt hjärta och glädjas åt livet.


Jag har haft en så fantastisk jul med massa trevligheter. När jag öppnade datorn igår kväll låg ett tjockt lager damm på den och det tyckte jag var härligt för det betyder att jag haft bättre saker att prioritera senaste veckan. Bland mycket annat har jag huggit min egen gran (visst blev den fin!), druckit glögg, pussats under misteln och åkt pulka. Så har det funnits mycket tid för våra familjer och för att bara vara. 

Alexander fick jullov helgen innan julafton och vi har hängt ihop nästan varje dag sedan dess. Varannan dag hos våra olika familjer. Fyra dagar var det olika släktkalas och det innebar att större delen av veckan gick åt till det. Även om det innebar ganska mycket åkande och planering för att få allt att gå ihop kändes det viktigt att finnas hos våra familjer - tillsammans. En dag när ingen släkt eller något kalas stod på schemat åkte vi till Jönköping och gick på bio mitt på dagen bara för att det var roligt. 

Nu är vi på olika håll, jag kände att jag behövde lite tid hemma att bara vara. Han ska jobba större delen av det lov som är kvar och jag ska försöka få lite saker gjorda. Svår balansgång för mig nu som väntar där jag ska försöka börja leva i ungefär samma takt som min omgivning igen. Är nervös men hoppas det ska gå bra. Jag har många fina människor runt om kring mig som hjälper till. Det känns tryggt. 

Vill ni berätta om er jul? Vore kul att läsa vad ni gjort?
Själv är jag otroligt tacksam. Den nya medicinen funkar bättre än en förra, jag sover väldigt mycket bättre och det har gjort att den vakna tiden varit mindre dunkel och trött. Jag har kunnat glädjas åt många kalas och mycket god mat, trevliga stunder och massa gemenskap. Visserligen har jag behövt gå undan och vila ibland, men det har gått bra. Jag har lärt mig lyssna mer på min kropp och när vi samarbetar blir livet så mycket lättare. Att dessutom har min bättre hälft och bästa vän intill mig nästan varje minut har fyllt på mitt hjärta med massa energi och kärlek. 

Jag hoppas ni också haft en bra julvecka! 
Ni förtjänar det lika mycket som jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar