torsdag 17 oktober 2013

en liten buss i garn.


När en av ens bästa vänner fyller år och han råkar älska folkvagnsbussar... Då kan det sluta såhär. 
Det var ärligt talat rätt svårt och tidskrävande men jag blev så nöjd och Tomas blev så glad så det var det värt. Jag virkade alltså en liten miniversion av hans alldeles egna riktiga buss som heter Leif. Om du tycker denna var fin eller vill veta hur du gör en egen - hör av dig! Jag hittade på mönstret själv (vilket innebar att jag fick repa upp flera timmars jobb rätt ofta) men nu i efterhand kan jag säga att det inte var särskilt avancerat egentligen. 

Jag älskar att hålla på med garn. Virka är så roligt tycker jag. Finns det fler där ute som är tanter liksom jag? Ska vi ha stick/virkcafé någon gång? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar