fredag 19 april 2013

stora bröst och bilringar.


Idag hade jag bara två lektioner i skolan. Den ena var en redovisning och den andra ett prov. Jobbigt och skönt på samma gång att ha flera examinationer på samma dag. Hur som helst slutade jag tidigt och efter lunch i skolan åkte jag till mormor. Hon bjöd på bulle och så pratade vi om ditten och datten. Hon hade varit på banken alldeles själv och vi funderade på vad vi skulle hitta på för hennes pengar. En resa till London kanske? Eller Paris? Jag började rita lite, mormor ville ha badräkt på sig sa hon. När jag stolt visade mitt verk tyckte hon jag borde rita dit bilringar på oss båda och större tuttar på henne. 

Kära nån. Ja, lilla mormor. Men efter fika och tillritade bilringar (som ni inte ser här) åkte jag hem. Jag var så trött, la mig och vilade och såg på gamla avsnitt av Alla vi barn i bullerbyn. Sen somnade jag och vaknade av att Lisa kom in i mitt rum med kladdkakesmet. Najs. (Nu förstår ni var bilringarna kommer ifrån...) Hur som helst. Jag klarade denna vecka. Himla bra gjort. 

Hoppas ni får en bra helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar