måndag 5 december 2011

lucka fem - berätta om dig själv för ett år sedan.

det här var vi för ett år sedan. lilla e och jag. och jag har fortfarande samma armband på min högra handled, samma ringar på mitt finger. jag lånar fortfarande kläder av min lillasyster och det var inte många dagar sedan jag höll lilla e i mina armar ungefär likadant som då. men jag, jag är inte densamma.

för ett år sedan gick jag första året på gymnasiet, allt var nytt och spännande. allt. då var jag 16 år och gick på nålar, andandes en dröm som höll. ett tag.
jag hade inte insett mitt eget värde på samma sätt som jag gör idag. inte förstått att man måste älska sig själv både för att kunna älska och älskas.

det vet jag idag. och det har förändrat det mesta. kanske inte på utsidan, men inuti.

och jag hoppas att jag aldrig någonsin kommer kunna se tillbaka på mig själv och fortfarande vara samma person som ett år tidigare. det vore fruktansvärt. att sluta utvecklas, sluta lära och sluta förändras och förundras. över hur mycket som hela tiden finns kvar att förstå sig på. på hur många sidor som finns kvar att lära sig älska

men också låta andra älska hos en själv.


2 kommentarer:

  1. jättefint skrivet! jag håller med, men det är verkligen inte så lätt som det låter, det där med att älska sig själv. men det är en viktig sak att förstå tror jag.

    SvaraRadera
  2. tack så mycket! eller hur, så otroligt viktigt, men ack så lätt att glömma bort...

    SvaraRadera