fredag 23 december 2011

få lysa in med hopp & tro.

idag har stora delar av detta gäng varit hemma hos mig och fikat. så himla roligt att ses igen efter några dagar. vi hängde liksom konstant i typ 2 veckor och då lär man känna varandra rätt väl. efter fikat gick vi en sväng på stan och sjöng julsånger eftersom affärerna hade extraöppet och svensk handel hade hyrt oss för att sprida lite julstämning. vi fick ett ryck och ställde oss i en rondell och sjöng vilket var sådär vansinnigt roligt som det bara kan bli om man står där med sina fina lusse-vänner med facklor i handen och det snöar och bilarna kör några extra varv och ler. (om ni inte förstår känslan så beror det antagligen på att ni inte stod där med oss i rondellen och inte heller har varit en del i lussegänget-11, synd om er!)

efter sjungandet åkte jag till mormor och morfar, fick träffa min fina kusin Karin som jag inte sett på väldigt länge. efter det fick jag äntligen träffa finaste Andrea som jag inte kramat på e v i g h e t e r, eller i alla fall ett halvår. underbart att sitta på hennes rum och inse att allt är som vanligt. fantastiskt att få kramas och veta att vänskap håller även om det råkar vara 5 timmars flygresa mellan oss i vanliga fall.

och imorgon är det dagen innan julafton, åh! jag ska slå in paket, koka lite kola och mest bara julmysa tror jag. kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar