lördag 10 december 2011

mer än fint.

just nu ser mina dagar ut sådär - vakna, klä på mig lucialinnet, sjunga upp, åka minibuss, sjunga för tanter och farbröder på ålderdomshem, äta pepparkakor, sjunga lite till, och lite till, springa omkring i lusselinne på stan, sjunga lite här och lite där, skatta, få tårar i ögonen, äta lite mer pepparkakor och sjunga lite till.

otroligt givande dagar. och rörande. aldrig någonsin har jag sett en man titta så kärleksfullt på sin fru som idag när vi sjöng på Löfstadgården. aldrig förr har jag sett folk få tårar i ögonen av att få en pepparkaka med Gläns över sjö och strand sjungandes i bakgrunden. aldrig förr har jag så påtagligt känt att jag får glädja så många, bara genom att sjunga några sånger.

det må låta klyschigt, men jag tror vi sprider ljus.
det känns mer än fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar