tisdag 20 december 2011

tillsammans är man mindre ensam.

ibland slås jag av hur mycket lättare livet blir när man hjälps åt. ett otroligt tydligt exempel på det är den relationen vi har till familjen som bor i huset bredvid vårt. vi delar ofta mat, bakingredienser, barn, trädgårdsskötsel, bygghjälp och andra saker som hör livet till. en sådan sak är tyvärr krupp när man är liten... så nu ska jag och C ut och gå med varsin barnvagn för att se om fröken S kan andas lite lättare med frisk luft i lungorna. det är ju liksom lite svårt att köra två vagnar samtidigt, så jag tar med lilla E.

jag får en trevlig promenad och några ärenden uträttade samtidigt som C kan ta ut sitt sjuka barn eftersom jag kan ta hand om det friska i den andra vagnen. teamwork när det är som bäst!
Vi har slutat räkna och betala för att det ska bli rättvist med hjälp hit och dit, istället har vi insett att det jämnar ut sig på sikt. (på bilden här ovan är vi till exempel på väg till en annan grannfamilj för att få lite plommon från deras träd med massor utan frukt) C brukar hjälpa mig och min syster när vi inte mår bra och måste vara hemma från skolan, för då kommer hon med mat och ringer och kollar hur vi mår. det känns bra att veta att man alltid kan ringa och be om hjälp.

dessutom är det ju faktiskt så att
tillsammans är man mindre ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar