måndag 7 januari 2013

Om min sista kväll som 18 år och om min första morgon som 19

Jag har bäddat ner mig i sängen, nya lakan och flätat hår. Precis som när jag var en liten flicka. Imorgon fyller jag år och jag känner hur det pirrar lite i magen. Jag bestämmer mig för att det är okej, fast att jag inte fyller 9 utan 19. Precis lika okej bestämmer jag mig för att det är att sova med nallen Kråkan intill sig fast att man snart är vuxen. För det är något jag lärt mig - det är jag som bestämmer vad som är okej i mitt liv. Befriande!

Ikväll var det 10 tjejer hos mig och lagade mat och åt choklad. Ungefär samma gäng (det har utökats lite under året) var hos mig förra året på min födelsedag. Jag minns det som en höjdarkväll och bestämde mig för en favorit i repris. Det var lyckat även denna gång - inte oväntat
Jag gillar att bjuda hem människor. Att stå och diska lite i tystnaden när alla gått hem, tänka på hur fint det är med goda vänner i sin närhet. Värdefullt är vad det är. Tack!

Nu ska jag sova, imorgon hoppas jag att min familj kommer med sång och något paket och väcker mig. De har gjort det varje födelsedag hela mitt liv så jag hoppas jag inte behöver bli besviken... Har för säkerhet skull markerat vad jag inte vill ha till "tårta" imorgon bitti i skafferiet. (En gång fick jag en morot...)

Hur som helst, godnatt på er och tack för idag. Vi kanske hörs imorgon om jag inte har alldeles fullt upp med att äta tårta. Det vore ju lite trevligt... Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar