tisdag 15 januari 2013

jag ber dig om hjälp, låt mig veta, vad önskar du av mig?

Jag blir så glad när folk kommenterar, när ni undrar saker eller berättar något för mig. Att få respons på det jag gör och tiden jag lägger ner är väldigt roligt och får mig att vilja fortsätta skriva och driva min blogg. Jag har ju valt att vara relativt öppen med hur jag mår och hur depressionen påverkar mitt liv. Men för mig har allt kring Mörker, mediciner, sjukhustider, minnessvårigheter, koncentrationssvårigheter och psykologsamtal blivit vardag. Jag glömmer lätt att andra kanske inte tycker det är lika självklart att varje morgon börjar med ett piller som hjälper mig genom dagen och att marginalerna i livsenergin är minimal.

Därför - är det något ni undrar? något jag missat att berätta? något ni önskar veta om hur det är att vara sjuk? Låt mig veta! Jag vill så gärna finnas här och slå hål på massa fördomar och hjälpa er där ute i världen. Så hjälp mig göra denna blogg ännu bättre. Givetvis får ni även fråga om saker som inte är relaterat till sjukdomen och så. Typ vilken färg min tandborste har (grön) och hur länge jag snoozar på morgonen (evigheter). Jag väljer själv vad jag känner att jag vill/orkar/vågar svara på, så det beslutet behöver inte du fatta. Låt mig veta dina funderingar. Det skulle göra mig så glad.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag undrar hur länge du har varit i mörkret? Om det var efter eller innan du och din pojkvän blev tillsammans?

    Jag är kristen och upplever många gånger att det är otroligt jobbigt och krävande att gå till kyrkan en söndagsförmiddag de dagar jag är väldigt nere. Är det någonting du upplever eller tycker du det är accepterat att vara i kyrkan de dagar du mår dåligt?

    Har du fått behålla dina vänner eller har det funnits stunder då du kännt dig övergiven eller sviken?

    Kram.

    SvaraRadera