fredag 25 januari 2013

om pannkaksluncher och långa kramar.


Så här såg vår lunch ut idag när vi behövde en paus och lite "näring" i uppsatsskrivandet. Det tar väldigt mycket tid att skriva ett projektarbete har vi märkt. Men nu har vi snart gjort klart en avhandling på 20 sidor. Om vi siktar på 40 sidor är vi ju halvvägs. Hurra! Det är himla skönt att skriva ett så stort arbete tillsammans med en vän som kompletterar en själv så bra. Samarbete när det funkar som bäst - det känner jag att vi har. 

Igår, efter en hel dags projektarbetsskrivande, tog jag sista tåget till Jönköping och Alexander. Jag behövde en kram, eller många förresten. Vi pratade länge, kramades ännu längre och såg på film bara vi två. Så mysigt, en vardagskväll och allt. I morse körde han mig till stationen i Jönköping och sedan tog jag bussen hem till Tranås och frukost hos Andrea. Så glad att jag orkade göra det. Det var viktigt. 

Nu är jag lite trött, men tänkte bege mig en stund till tonår i kyrkan innan jag somnar gott. Imorgon väntar ännu en dag med projektarbetet och söndag måste jag plugga allt det som inte hinns med på grund av att projektarbetet tar all tid, samt kanske något av det som släpar efter från förra helgen. Med andra ord innebär min helg i princip bara studier. Inte så kul, men nödvändigt. Jag siktar ju trots allt på att kunna ta studenten till sommaren. Får tänka på det när det känns tungt. 

Jag mår förresten bättre nu. Det är skönt. 
Kram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar