söndag 6 januari 2013

ja må oss leva i 99 år. om missfoster och ståhej.


Det här är min fina mormor och imorgon fyller hon 80 år. ("men jag känner mig som 70" - heja dig!) Och i övermorgon är det min 19-årsdag. Därför hade vi storkalas i helgen och mormors tre barn med respektive har bott hos oss och firat igår och idag. Vi hade finmiddag igår och åt gott och hade kalas. Det var väldigt mysigt! 

På bilden ser ni en av mina presenter till mormor. Det är ett ljus, som vi har plåstrat på alla ställen det är trasigt. Jag har stöpt det själv och var så stolt. En mormor är den enda som kan få ett så fruktansvärt fult alster av sitt barnbarn och ändå säga "nejmenååååå, vad duktig du är! Vad fin!" så jag gav det till henne. Dock tog det bara 10 minuter innan hon kallade min gåva för missfoster. Men det fick jag inte säga till någon sa hon. Som ni ser struntade jag i det. För en mormor är (visserligen inte den enda, men en av få) som fortsätter älska sitt barnbarn även om den gör tvärt emot vad hon ska.

Idag har jag jobbat i 9 timmar som assistent. Trivs så bra! Det var skönt att se jobbet och min brukare igen, det fick mig att känna mig frisk och "tillbaka". Imorgon är sista dagen på lovet och sedan drar livet igång. Det skrämmer mig lite men ska nog gå bra. Jag fyller ju år också, alltid något tänker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar