söndag 20 januari 2013

en söndag.


Såhär fint var det när jag igår såg ut över Jönköping med Alexanders armar runt min midja. Vi var på promenad genom stadsparken och stannade till och tittade på utsikten. Jag har kommit fram till att jag gillar Jönköping, jag tycker det är en mysig stad. Vi får se vad som händer, men kanske - om jag kommer in på en skola jag vill gå och om jag är frisk nog - hamnar jag där i höst. Vi får se! 

Idag har jag annars i princip enbart skrivit projektarbete tillsammans med Andrea. Vi kom långt och det kändes väldigt bra att verkligen sätta oss ner och börja på avhandlingen. Då arbetet ska in om 1,5 månad och vi har sisådär 35 sidor kvar att skriva kommer vi få ligga i de kommande veckorna. Men det känns okej ändå, det är skönt att vara två och vi kompletterar varandra bra. Vi skriver en rapport om kvinnlig könsstympning och de konsekvenser det får för kvinnorna som blir utsatta för ingreppet. Det är tungt men viktigt och bra! 

Nu ska jag sova. Kommer behöva krama nallen Kråkan inatt med känner jag. Godnatt på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar