torsdag 10 januari 2013

det känns. intill avgrunden.

ikväll har vi övat inför emmas projektarbete. denna fantastiska tjej som varit så sjuk. dödsjuk. och som nu ska hålla en föreläsning om hennes resa tillbaka till livet. just nu är jag för berörd för att kunna skriva något vettigt. jag återkommer.

men en viktig sak har jag att säga - om du bor i närheten av tranås (en timme bort är också nära) och inte har en begravning eller ett bröllop eller befinner dig på BB på väg att föda (typ allting annat är mindre viktigt än detta) så borde du infinna dig i holavedens aula på tisdag kväll kl 19.00. 

ta med näsdukar och någon att hålla i handen. eller gå själv om du vill det. men kom. kom dit, lyssna på en tjej som stått ansikte mot ansikte med ett mycket större Mörker än jag. Gå dit för din egen skull, för att lära dig. och gå dit för andras skull, så du kanske kan uppmärksamma eller kämpa för din egen eller någon annan om mörkret skulle hemsöka er.

jag ber dig.
för min skull.

jag känner igen mig i så mycket, även om väldigt lite av mitt mörker kretsat kring de tankar Emma haft är ångesten och vanmakten den samma. gå dit och förstå, åtminstone lite mer, hur det är att leva

intill avgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar