tisdag 27 november 2012

om viktiga saker här i livet och vackra tändsticksaskar som kan bli dina.


Idag hade jag min tjejgrupp i kyrkan. En grupp med 4 tjejer några år yngre än mig själv som gick konfa förra året när jag var ledare. När konfan var slut ville varken de eller jag släppa taget om varandra och de frön året sått - lösningen blev en tjejgrupp. Varannan tisdag ses vi, fikar, berättar om våra liv och så pratar vi om något ämne. Idag handlade det om hur svårt det kan bli är folk och kanske man själv förväntar sig att man ska förändras och bli annorlunda när man blir kristen. "Vad måste jag ändra på nu?!" var alltså temat. Intressant och viktigt att prata om. 

Efter en andakt satte vi oss och pysslade tillsammans. Vi gjorde fina tändsticksaskar som ska säljas på julmarknaden som är i kyrkan på lördag. Då blir det auktion och lotterier och annat trevligt. En av mina främsta jultraditioner. Har varit på denna marknad varje år i hela mitt liv och ser fram emot den än en gång. Välkommen att fynda! Löfstadkyrkan på lördag kl. 15. Auktionen börjar någon timme senare. Alla saker är skänkta och intäkterna går oavkortat till Löfstaskyrkans ungdomsverksamhet. Just därför tror jag minsann man ska få betala 40 kr för dessa vackra askar. Kom och köp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar