torsdag 8 november 2012

kvällssvammel.

Jag sitter i pyjamasbyxor på vardagsrumsgolvet, håret i en slarvig tofs. Jag har tittat på en och en halv twilightfilm, ätit en chokladboll och gäspat massor. Funderar på att gå på vattengympan ikväll, tror bestämt jag ska göra det. Det brukar vara skönt, dels att bli trött i kroppen så att jag kan sova sen men också för att jag då får 45 minuters paus från alla mörka tankar. Istället kan jag enbart fokusera på att ta i, göra rörelser rätt och inte tänka på något annat än att kämpa. Det brukar vara bra. Sedan är det också ett så himla mysigt gäng av kvinnor (och en man) som är i gruppen. Alltid lika mysigt med ett "hej" och "uuhh, vattnet var visst extra kallt idag!" från någon. Japp, nu var det bestämt. Gympa får det bli! Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar