onsdag 28 november 2012

om hur små saker ger glädje i livet och hur snabbt en dag kan gå.


Vår intensiva och fixa-massor-dag blev inte så värst innehållsrik. Helt plötsligt var det kväll kändes det som, utan att något egentligen hade pysslats. Vi håller i alla fall på att torka skivade citrusfrukter som ska hängas i granen till jul. Om jag får lite ork senare ska jag göra en pepparkaksdeg. Det är så rysligt gott och så vill jag göra pepparkakor att hänga i fönstret. Det får nog bli imorgon, för just nu känner jag mig ynklig och sjuk. Troligtvis har jag inte halsfluss (tack och lov!) men det gör ont som 17 ändå. Tur jag har lite piggelinglass att sörpla på ikväll. Om jag nu inte fixar mig lite deg... Den som lever får se! 

Läkarbesöket gick bra, allt går åt rätt håll vilket är skönt. Till sommaren borde jag vara klar med medicineringen. Skönt! Jag har i alla fall köpt mig en fin liten burk att ha alla mina tabletter i fram tills dess. Jag gillar att göra mindre trevliga saker lite roligare att titta på, och vad är då inte bättre än en fin liten pillerburk? Kanske töntigt, men om det kan få mig att må lite bättre är det ett relativt enkelt sätt eller hur? 
Man för göra vad man kan för att må bra. Piggelin och små fina burkar kan göra mer än man tror. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar