måndag 12 november 2012

det kryper i hjärtat men inte i benen och jag orkar ingenting men jag vill allt.

Idag har jag varit i skolan från 9 till 14. Med andra ord en hel dag - hurra och heja mig. På väg hem lånade jag lite filmer på biblioteket och en av dem såg jag direkt när jag kom hem. Det går åt mycket film i mitt liv just nu, det är ett sätt att vila och göra ingenting utan att känna att man slösar bort tiden genom att ligga och stirra in i väggen. Jag har hunnit se många märkliga filmer (vilket gör att man ibland frågar sig om det inte vore mer givande att stirra in i väggen ändå) men vissa har även varit ganska bra. Jag och Alexander har ett konto på Netflix (En tjänst typ som Spotify fast med filmer och serier) och där är jag flitig användare.

Men, ikväll räddar inte nog ingen film mig. För första gången på nästan en månad är jag rastlös, och jag vet att det inte är något man dör av, men just nu är det lite jobbigt. Jag har liksom mer ork i hjärtat än i kroppen och det blir lite konflikt mellan vad jag vill göra och vad jag kan göra. Just nu ser jag därför på ett tv-inslag om en orgel som användes i biografer för att ge ljud åt stumfilmen. Extremt intressant... Eller inte.

Vad har ni för er ikväll? Någon som vill ge mig lite inspiration? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar