måndag 19 november 2012

om pepparkaksbak, promenader och annat trevligt en helg tillsammans med sin kärlek.

Jag har haft en så fin helg tillsammans med min bättre, för tillfället lite sjuke hälft. Han kom hit i fredags och vi gick på bio för första gången ensamma. (Vi är visst inte så bra på det här med att gå på dejt..) Sedan sov vi gott, gick upp till min skola på lördagen då det var öppet hus och jag skulle montra för samhällsprogrammet. Eftermiddagen och kvällen spenderades hemma hos hans föräldrar. Jag och Kristina fick för oss att baka (egentligen ville vi mest äta deg..) pepparkakor och sagt och gjort. Det blev en mysig kväll med glögg, pepparkakor och julmusik. 

Vi åkte hem till mig på kvällen, nästa morgon var det gudstjänst i min församling. Så otroligt fint att få sitta intill varandra på en kyrkbänk, hålla varandra i handen under bönen och bara vara glad över att dela det viktigaste - vår tro. Det gör mig lycklig.

Söndagseftermiddagen var vi på olika håll men på kvällen fick vi ett bakryck och gjorde chokladbollar och en annan väldigt god och kladdig kaka. Mums! 

När man bara har möjlighet att ses ibland på helger blir tiden väldigt värdefull och varje timma räknas. En söndagkväll och natt intill varandra fick därför kosta lite för få timmars sömn då bussen till Jönköping gick fruktansvärt tidigt i morse. Jag ångrar det inte. Jag njuter nämligen så över att få vara tillsammans länge ibland. Det är fantastiskt att ses lite kort någon timme ibland, men ännu bättre att ha tid för varandra i flera dygn. Att kunna ha tid att vara tysta ihop är viktigt. Att hinna prata om allt och inget, att hinna bara vara. Det värdesätter jag. Därför blev det en väldigt bra helg.
Tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar