fredag 9 november 2012

fredagens syssla - vila och kärleksfilm.

På grund av bakslag senaste dagarna har jag återigen varit hemma från skolan för att vila och göra saker som inte kräver prestation. Ovanligt för mig som är van att vara i farten, men väldigt välbehövligt. Därför sov jag länge i morse under mina tre täcken som håller mig varm om natten och gick sedan upp och gjorde en mycket god frukost. Promenerade en sväng ner till stan och köpte lite smått och gott som kan behövas när man är på pysselhumör och resten av dagen låg jag mest i soffan och såg på twilightfilmer.

Det har blivit min hobby denna vecka eftersom soffan blivit min räddning alla eftermiddagar efter skolan. Jag måste inte längre sova minst 2 timmar om dagen för att orka vara uppe resten av dagen, det är skönt att inte känna att all tid på dygnet försvinner till djup sömn. Men jag även om jag inte längre måste sova efter varje sak som krävt lite energi (typ en promenad) måste jag vila och ibland är det ännu svårare. Det liksom kliar i benen av längtan att orka, vi är inte riktigt överens min kropp och jag. Då är film bra, särskilt romantiska sådana så man kan drömma sig bort lite.

Nu ska jag ta och åka ner till kyrkan en stund och träffa människor. Philip var visst på besök från storstan - hurra! :) min fina vän som jag har saknat. Tror vi skulle äta varma mackor och mysa typ. Gillar sådana fredagar, gillar tonår. Gillar livet.

Hoppas ni får en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar