onsdag 28 november 2012

om att ha ont, vara konstant trött och hoppas på bättre tider samtidigt som tiden nu är fin.

Jag är på förskräckligt mycket julhumör. Det är härligt. Jag tror minsann jag både ska baka pepparkakor, torka apelsiner och julpynta här hemma idag. Snart är det ju första advent och jag vill njuta så länge som möjligt. Men först har jag dagens enda lektion och ett läkarbesök att klara av. Jag träffar min läkare ungefär en gång i månaden och så hörs vi på telefon i mellan mötena. Det funkar bra. Idag ska jag dock be honom kolla min hals också eftersom jag har så ont att jag knappt kan svälja eller prata. Så fort jag rör käken grimaserar jag av smärta, att svälja är ännu värre. Bäst att kolla upp tänker jag för att försäkra mig om att det inte är halsfluss.

Jag är väldigt trött nu för tiden, har haft det lite sämre ett tag. Ofta blir det minst en timmes sömn varje dag för att orka vara vaken resten. Det funkar, men jag längtar efter en mer normal dygnsrytm där jag orkar vara vaken från morgon till kväll. Så mycket tid försvinner av all denna trötthet. Men idag hoppas jag på en innehållsrik dag med mycket trevligt. Mamma och jag ska mysa och fixa här hemma. Det ska bli roligt. Och vad gör väl en liten tupplur på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar