tisdag 27 november 2012

om att somna på kontoret, göra något meningsfullt, ha ont i halsen och lite pepparkaksdeg. en vanlig dag helt enkelt.



Här tillbringade jag en stor del av min dag. I Andreas lägenhet, närmare bestämt i hennes otroligt sköna säng. Vi tyckte det verkade skönare än det studierum i skolans bibliotek som vi planerat att skriva vårt projektarbete i. Jag tror vi hade rätt. Det var så skönt och mjuk på vårt kontor att vi somnade någon timme, men det var vi värda efter flera timmars arbete. Det känns riktigt bra med vårt projektarbete som alltså handlar om kvinnlig könsstympning. Hoppas på givande studier och en känsla av att vi gör något viktigt. Det blir så mycket lättare att motivera sig att plugga då. 

Nu har jag hemskt ont i halsen. Har försökt dämpa det med pepparkaksdeg, ipren och lite julkola. Vet inte vilken av dessa tre som kommer ha störst effekt så jag smaskar i mig av alla tre för säkerhets skull. 
Imorgon ska jag (om jag inte blir sjukare vill säga) äta frukost hos Li och sedan ha en lektion i skolan. Efter det blir det läkarbesök med mina föräldrar och resten av dagen ska jag och mamma julpyssla. Jag ska torka apelsiner i ugn, göra i ordning lyktor och annat smått och gott. Sånt gillar jag! 

Men först ska jag försöka sova gott. Hoppas på fina drömmar eller helst inga drömmar alls. 
Godnatt på er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar