tisdag 5 mars 2013

om glädje mitt i ovissheten och om en morgondag som kanske blir

Jag har just mailat in nummer två på listan med uppgifter att göra från förra terminen. Varje gång jag får stryka en grej på listan så blir jag så stolt och glad över mig själv. Jag klarar bannemig det här. Det går! (skriver mest det här inlägget för att själv ha något att titta tillbaka på om några dagar när jag bryter ihop för att allt känns hopplöst)

Imorgon ska jag hämta ut mer medicin för min ask börjar ta slut. Sen ska jag även på läkarbesök för att kolla upp min mage som inte mår så bra. Den har krånglat i flera år men nu tyckte vi att det var dags att be någon läkare ta sig en titt. Jag har testat både laktos-och glutenintolerans men inget av dessa verkar jag lida av i alla fall. Skönt!

Som läget är nu är det dock svårt att veta om dagen i morgon blir som planerat över huvud taget. Här planerar vi i 5-minutersintervaller. Kanske en timma. Vi får se hur natten blir.

Nu ska jag krypa till kojs, knäppa mina händer och säga tack för idag och sedan förhoppningsvis somna gott. Tack till alla er som tänker lite extra på mig och min familj just nu. Det värmer!

1 kommentar: