måndag 11 mars 2013

för innan jag hunnit säga amen finns min tanke hos Dig.

Jag är så välsignad. Jag har en underbar familj, en fantastisk pojkvän och många fina vänner. Dessutom förser Gud med så många andra finurliga saker i mitt liv. Precis när jag går runt och känner att det vore väldigt bra med lite jobb eftersom pengarna på sparkontot sjunkit drastiskt får jag erbjudande om 3 pass på samma dag. Därmed är den ekonomiska biten löst för även denna månad. När morfar gått bort skickade Gud en granne med mat till oss vilket var fantastiskt. Camilla berättade om hur hon känt att hon skulle laga dubbelt så mycket mat den dagen utan att veta varför, men insåg efteråt att det var Guds försyn. Samma dag som jag tänker på en vän till mig och önskar att jag fick komma och hälsa på henne och hennes nyfödda dotter skriver hon till mig och undrar hur jag mår. Jag ska komma dit någon dag och snusa lilla barnet i nacken och känna hur hjärtat fylls med kärlek.

Förstår ni? Han finns där och Han talar. Vi ska bara lyssna och våga tro. Vilja tro och låta oss tro. Gud viskar. Jag tror av hela mitt hjärta att Gud visste att jag behövde jobb, precis som Han visste att vi inte skulle orka laga mat den dagen Knutte gått bort. Likaså vet Han hur bra jag mår av små barn och hur de får mig att bli lugn och varm i hjärtat och sände en tanke till M som skrev och pratade med mig och bjöd mig till dem.

Jag tror på en Gud som finns med i min vardag. Som bryr sig om mig och som hör mina böner innan jag ens formulerat dem. Min granne och min vän är båda kristna. Kanske öppnade de sina hjärtan lite extra just dessa dagar, kanske är de alltid kanaler för Guds kärlek. Hur som helst är jag otroligt glad över den välsignelse Han ger samt att det finns människor som ger vidare av Hans kärlek till sina medmänniskor.

Tack.

2 kommentarer:

  1. Skönt att ha en Gud som iaf hjälper dej! Hos mig lyser han dock med sin frånvaro. Trots att jag är troende...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt.

      Känner så väl igen känslan som du beskriver. Att jag skrev detta inlägg var för att jag för första gången på l ä n g e såg Gud i något. Annars har vi inte varit så tajta på ett tag. Men nu är vi på gång igen, hoppas du kan få uppleva det med!

      Radera