torsdag 21 mars 2013

om 24 timmars sömn och att göra ingenting. när mörkret gör sig påmint.

Jag var ledig från skolan igår, och idag har jag bara en lektion i eftermiddag. Två nätter i rad har jag fått ligga i sängen i 12 timmar. Jag har fått sova ut och bara vara. På ett sätt känns det precis som i höstas när jag var hemma i några veckor, på ett annat sätt känns det inte alls så. Jag går visserligen hemma i äckliga kläder och gör allting i ett väldigt långsamt tempo, men jag är inte ledsen. Bara trött.

Jag har känt mig lite sämre på sistone, mer ledsen, trött och mottaglig för negativa tankar. Därför bestämde jag och Lotta att jag ska vila lite extra nu, göra saker som får mig att må bra. Det är viktigt, så jag kan vända på det här och inte sjunka ner igen. I morgon kväll ska jag därför åka till Alexander, träffa honom i några timmar och sen åka hem igen. Kanske är det galet, vem åker 4 timmar buss för väldigt lite tid tillsammans? Jag. För att jag vill. För att jag kan vila resten av helgen.

Idag ska jag dansa. Det finns en "hemlig" dansgrupp på skolan, helt utan prestationskrav, uppvisningar eller avancerade steg. Ett ställe att bara få röra på sig och ha kul liksom. Jag var den enda som var där förra veckan så då fick jag en privatlektion i balett av läraren. Det var så kul och hon sa att hon inte mött någon som var så duktig första gången de testade att dansa balett. Det gjorde mig glad och idag ska jag dansa igen.

Nu ska jag försöka plugga lite. Ta hand om er!


1 kommentar: