måndag 25 mars 2013

om en maskin, en gammal. vi ska skriva historier du och jag.


Jag måste ju bara få visa er min alldeles egna skrivmaskin. Jag har invigningsskrivit på den idag. Det blev först lite kladd och sedan ett långt kärleksbrev till min man. Jag lyckades förarga hela min familj när jag skapade det men tyckte ändå det var himla mysigt att få skriva på den. 

Den blev min några dagar innan morfar gick bort. Där, inne på hans rum frågade mormors syster om det fanns någon som ville ha en gammal skrivmaskin som stod på hennes vind. Jag tackade ja bums och en timme senare var den i min ägo. Den har tillhört min gammelmorfar och är hemskt gammal och väldigt fin. 

Än har jag inte lärt mig den så bra, det blir fel här och var och ser hemskt knasigt ut. Vissa bokstäver fastnar och man får hjälpa till lite för att inte allting ska paja totalt och texten är lite svag... Men ändå, känslan av att sitta och skriva på något som en gång hjälpt mormor far Harry är lite häftig och dessutom blir det himla fint. Jag gillar min skrivmaskin. Mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar