söndag 12 maj 2013

om några dagars ledighet som behövdes så innerligt väl.


Har haft några riktigt sköna dagar av ledighet. Har sysselsatt mig med massa olika saker och ingen av dem har haft med skolan att göra. Tog en liten paus från läxor på 3 dagar för att ladda energi inför de sista veckorna som väntar. Tror det var väldigt välbehövligt. 

Men jag inte varit lat. I fredags sågade, borrade, skruvade och grävde jag mitt alldeles egna morotsland. Har fortfarande ont i benen efter att ha stått och rensat rötter ur jorden i flera timmar. I lördags gick jag på loppis på Storgatan och fyndade lite roliga saker. Sedan åkte jag och min man till Söråsen. Jag högg ved och eldade i badtunnan, stosade omkring i ladugårdsstövlar och andades in skogen. Vi stannade i Söråsen till i eftermiddags och jag har pysslat, bakat, kört traktor på åkern (!!!) och letat efter kattungar. Sedan har jag pussat på Alexander och njutit av två dopp i badtunnan. Underbart!

Nu är jag laddad för veckan, hoppas att stressen ska vara hanterbar så jag kan njuta lite av resten av dagarna i skolan och inte bara känna mig stressad. Det är svårt när man har 8 examinationer att klara av på 3 veckor. Men det ska gå, det måste gå. Och jag måste hålla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar