tisdag 14 maj 2013

för du är trött säger du, och inte mig emot - jag håller gärna om dig och sover en stund.


Idag släpade jag mig upp, åkte till skolan. Väl där fick jag veta att jag slutade vid 9.00 vilket var himla skönt. Jag cyklade hem igen och bäddade ner mig tillsammans med Kråkan som var trött och ville ha sällskap i tuppluren. Det blev dock ingen sådan för jag fick gå in till bästa grannarna och vara barnvakt i utbyte mot lunch istället. Jag bråkade med en söt liten tjej i rosa utklädningskjol och lirkade i mat i en envis 5-åring. Det var mysigt och tålamodskrävande. Innan jag gick fick jag en stor kram av den lilla fröken som värmde mitt hjärta och slängde iväg frustrationen över att springiga ben inte vill sitta still och äta. 

Eugenia var hos mig resten av eftermiddagen. Jag har lärt henne sy på symaskin och hon är så duktig. Hon sydde och jag pluggade, mysigt med sällskap minsann. Jag följde med pappa för att fixa med båten en sväng och sen har jag pluggat. Fick in ett riktigt flow och skrev 4 sidor - så skönt! Imorgon ska jag försöka fortsätta på den banan. 

Hoppas ni har en fin kväll! 
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar