måndag 13 maj 2013

om läskiga drömmar och att inte ha någons trygga famn att vila i. om en vanlig måndag och tankar som finns i den.


Det var svårt att gå upp i morse, drömde mardrömmar i natt och var alldeles svettig och varm. Jag har drömt mer än vanligt på sistone och jag vet inte varför. Har inte haft problem med mardrömmar sedan i december då jag äntligen bytte medicin så det är lite tråkigt att inte sova gott längre. Häromnatten väckte jag Alexander så han fick hålla om mig lite extra tills jag kunde somna om men i natt hade jag ingen mer än lilla Kråkan, min fina nalle. Trots allt känner jag mig hyfsat pigg idag. 

Idag ska jag sy klart mina dukar till studentfesten som jag har pysslat med i några veckor när jag har haft lust och ork. Sedan ska jag baka en kaka. Eugenia ska hjälpa mig så det blir mysigt med sällskap. Har bara en enda lektion idag eftersom läraren var sjuk på den andra. I morse hade jag en privat genomgång i filosofi för att repetera saker jag missat sedan i höstas. Ska göra ett prov på torsdag för att slutföra kursen. Kommer bli skönt att kunna stryka det från listan med saker som är kvar att ta igen, efter torsdag har jag bara en enda sak kvar på listan från saker som släpar efter sedan sjukskrivningen. Hurra! 

Hoppas ni får en fin måndag och mår bra allihopa. Vore kul att få lite tips om vad ni vill läsa om - så har ni frågor eller saker som ni tycker vore bra att få läsa om - fråga på! Kanske undrar ni kring saker angående min sjukdom som är på väg bort eller så undrar ni hur man gör de godaste muffinsen? Let me know! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar