måndag 13 maj 2013

om att inte vilja och då inte kunna.

Jag försöker plugga, hitta inspirationen till att genomföra de sista inlämningarna och timmarna av läsning inför prov. Det är typ omöjligt. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja och är så otroligt omotiverad. När jag inte vill göra något, inte tycker att det jag behöver göra är viktigt eller givande - då har jag väldigt svårt att faktiskt göra det. Jag behöver inspiration.

Jag har ett prov, fyra större inlämningar, en redovisning och säkert lite mer kvar. Men sen, sen är jag klar. Galet. Men jag blir inte klar om jag inte börjar. Så, dags att sätta igång Jonna. Men, det är ju så tråkigt...

Min lata sida: jag.vill.inte.plugga.
Min duktiga sida: jo, kom igen du måste.
Min lata sida: Men jag orkar inte.
Min duktiga sida: Skit i om du inte orkar - du måste.
Min lata sida: okej, men inte nu. Snart.
Min duktiga sida: NU.

Såhär kämpar jag med mig själv. Jag vet att allt kommer bli gjort, jag kommer göra det jag måste. Men jag kommer streta emot och vara lat under tiden. Det gör allting bara värre för det tar längre tid och blir tråkigt. Men sån är jag. Tror jag. Kanske inte måste vara så?

Nehä, tänk om man skulle öppna boken. Har ju suttit här i två timmar och inte gjort någonting. GAH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar