torsdag 9 maj 2013

för de tar ifrån er något, de skär och förändrar. er. och jag önskar av hela mitt hjärta det aldrig händer igen.


Nu är vi klara. Vi har kämpat, slitit vårt hår och förfasat oss över de hemskheter som vi skrivit om. Vår 54 sidor långa rapport om kvinnlig könsstympning är nu klar, presenterad och opponerad. Vi fixade det. Vi kom i mål. Och även om det vissa gånger känts tungt att skriva har det aldrig känts meningslöst. För det vi berättade om händer 6000 flickor varje dag och det måste sluta. Förhoppningsvis har vårt arbete lett till att den vidriga traditionen fått lite mer uppmärksamhet och kanske även kommer få möta lite mer motstånd. Jag vet inte om vi gjort någon skillnad. Men vi har försökt. 

Vi har kämpat för er, 6000 flickor. För att det inte ska hända era småsystrar. 
Jag hoppas det inte var förgäves.

För det borde aldrig, aldrig någonsin ske igen.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Njut nu av helgen. Ta vara på stunden o bara va! Ladda energi inför kommande utmaningar. L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Jag har njutit som bara den, fyllt på med energi. Hoppas den räcker till studenten!

      Radera