måndag 21 november 2011

NÅGON SOM JAG.

det här är jag. jag kan gå upp mitt i natten för att byta vatten i mitt akvarium bara för att jag kommer på att det var länge sedan. jag har fortfarande inte ställt om klockan till vintertid eftersom att det känns onödigt när tiden snart ska ändras igen. jag kan baka en smet kladdkaka och äta upp min bit innan den gräddats för att det är godast så (planerar att göra det ikväll faktiskt...) jag dammsuger bara under sängen kanske var fjärde gång jag städar mitt rum (vilket med andra ord blir väldigt sällan). jag cyklar omkring på en skramlig cykel utan växlar med prickar på och trampar som en galning för att hinna i tid. min näsa rör sig varje gång jag blinkar och jag kan nysa nio gånger i rad. jag kan inte låta bli att sjunga högt i korridoren när jag är glad och jag läser ibland sista sidan i en bok först. jag använder ord som hurven vilket mina vänner inte förstår innebörden i och jag glömmer mina nycklar överallt. ja, det är jag det.
ibland tänker jag att det är tur att det finns någon som jag. för jag antar att jag andra människor att känna sig normala i jämförelse... eller så inser folk att de är lika knäppa som mig, så då jämnar det ut sig.

i vilket fall som helst så är det jag. och jag har börjat lära mig att det är lika bra att älska mig själv som jag är. då blir det liksom lättare att älska andra. och det vill jag göra.

Ett nytt bud ger jag er; att ni ska älska varandra.
så som jag har älskat er skall också ni älska varandra. 
alla ska förstå att ni är mina lärjungar om ni visar varandra kärlek. 
Joh 13:34-35 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar