lördag 26 november 2011

AdVENt.

Åh, det är advent mina vänner. pappa har fixat en gran i trädgården, alla har stjärnor i sina fönster och idag har jag druckit första koppen med glögg. men det som verkligen får mig att känna julkänslan är den årliga julmarknaden som var idag i kyrkan. när man var liten var den årets höjdpunkt, och jag måste säga att den fortfarande ligger på topp 5 över årets bästa dagar. hela kyrkan full med folk, lotterier, chokladhjul, auktion med hutlösa priser och själva stämningen - att julen är nära. lööve it.

efteråt följde ebba med mig hem, så mysigt att ha henne här. spela lite piano, dricka lite te och slappa lite i en soffa. minnas alla somrar vi bott hos varandra och alla fina saker vi gjort. det är så fantastiskt med vänner som man står lika nära oavsett om man ses varje dag eller någon gång i månaden. ebba är en sådan. imorgon sjunger vi i kyrkan med kören. riktiga advenssånger och jag vill ha min nya röda klänning för att riktigt känna känslan.

nu sitter jag här, har visst skrivit ett ovanligt långt inlägg som antagligen ingen orkar läsa. men just nu är livet bra.  så jag tänkte, ni kanske vill veta det. samtidigt är morfar sjuk, och det gör ont. vi får ta en dag i taget, hålla hårt om varandra och inse att det allra viktigaste med julen inte är glögg och pepparkakor utan att man har varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar