lördag 5 november 2011

finast av allt tycker jag.

om jag vore en duktig fotograf skulle jag ha fotat kvällen.
ni skulle fått se ett stort, grått hus fyllt av människor.
det skulle funnits en bild på mina vänner som sitter vid bordet och gör en dålig rap om potatis.
och en annan bild på folk som sitter runt ett annats bort och spelar spel.
det skulle funnits en bild på massa människor i ett kök som minglar runt, kramas och säger hej.
och så skulle det funnits en bild på goda varma mackor och lite sallad.
och kanske skulle det funnits en bild på allas skor och jackor, huller om buller i en lite för liten hall för så mycket kärlek.
det skulle ha funnits många bilder på gemenskap, på skratt, prat och trevligheter.

men så skulle det ha funnits en bild till.

det skulle funnits en bild på ett vardagsrum fullproppad med människor. Tända ljus och folk i stillhet som lovsjunger Gud, lyssnar på kloka ord och ber tillsammans.
och den där sista bilden, den är liksom finast av allt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar