söndag 22 november 2009

saker jag tycker väldigt lite om när de händer.

Jag hade tänkt skriva "Min Hatlista" som rubrik, men Matilda säger att jag inte hatar det jag tänker skriva om. Hon menar att jag bara tycker väldigt lite om när de inträffar. Så nu ska ni få läsa om vad jag inte gillar att uppleva:

Nr 1. När man ska stoppa bestick i diskmaskinen och råkar missa korgen så att skeden åker ner under alltihop. Då måste man köra ner handen i mellan all skitig disk och lirka upp den förbaskade skeden.

Nr 2. När man vispat grädde med elvisp och ska trycka bort själva visparna och istället råkar starta maskinen så att all grädde som satt på visparna slungas ut i hela köket. (detta upplevde jag för första gången idag.)ogillas.

Nr 3. När man ska skölja av en sked under vattankranen så att matresterna försvinner, och man råkar vinkla skeden fel så att vattnet skvätter upp över hela en. Då blir man blöt cch sur. tråkig kombination.

Nr 4. När man råkar tappa tandborsten på toagolvet. Min bacillskräck förbjuder mig att stoppa den i munnen igen. resultat: dålig andedräkt eller skit i munnen.

Nr 5. När man måste tömma slasken. Då håller jag för näsan, blundar och tänker på något annat. Annars spyr jag. Och det, att SPY är det vidrigaste av det vidriga på denna lista. URK.

Sådärja. Nu har jag berättat för er vad jag inte gillar. Kul för er att veta. Och nu till min reflektion: Om dessa saker är jobbiga i mitt liv, så kan jag ju verkligen inse att det inte är synd om mig. För detta är de mest fjantiga i-landsproblem jag någonsin hört talas om.
Jag har det himla bra egentligen.

4 kommentarer:

  1. haha,jonna i love you!du är ju för go helt enkelt.hör av dig när du är frisk min snurka,så kan vi dricka té? puss.

    SvaraRadera
  2. Matilda har helt rätt, jag har tidigare haft utläggningar om att "hata saker" och hur många missbrukar det ordet. Full pott till Matilda som lärt sig detta =)

    Din lista handlar om saker som STÖR dig och en sådan har vi alla och det förändras över tid. Oftast är det förspilld tid att ägna sig åt den då den inte leder någon vart men ibland behöver man bara få ut det ur systemet och då hjälper det att skriva eller prata om det.

    Krya på dig!

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  3. bettan,om man hör om någonting tillräckligt ofta sitter det oftast ända in i benmärgen tillslut,så att eh....;)

    SvaraRadera
  4. Ja, du har rätt Elizabeth! Dessa är ju egentligen minimala små störelsemoment i livet. Inget värt att lägga energi på. Men det är märkligt hur en sådan sak kan bli hur stor som helst en dålig dag... Och andra dagar bryr man sig inte alls. Men nog hjälper det att prata/skriva om det. Nu ler jag när jag tappar bestick i diskmaskinen. Nästan i alla fall... ;)

    SvaraRadera