måndag 16 november 2009

Inte Pettson&Findus, men Findus.

Jag har just fått ett brev från Findus. Häromveckan när vi käkade fiskpinnar här hemma så fick min syster några små bitar något som liknade typ vass i sin mat. Jag tänkte:
-Varför inte kontakta Finus som tillverkat maten och fråga om små träbitar brukar ingå i deras mat?
Jag tog de små konsiga bitarna och skickade i ett kuvert med lite klagan till dem och idag fick jag svar. De beklagade att detta (som var något som de efter mikroskopisk undersökning förstått var något ihoppressat material av någon växt) hade hamnat i vår mat och jag fick 150 kr i värdecheckar som ersättning.
Då blev jag glad. Nu kan jag äta nästan hur mycket Findus fiskpinnar som helst, och allt det kostade mig var 5 kronor för frimärket om några minuters ihopknåpande av ett brev.

Det är värt att ifrågasätta och kritisera! Det fick jag lära mig idag :)

2 kommentarer:

  1. BRA! Själv ringde jag till vandrarhemmet jag bodde på i helgen och klagade på att det var fest där hela natten så vi fick inte sova en blund. Hon beklagade och Fanny (som bjudit sin mamma och pappa på en trevlig helg) skulle få pengarna tillbaka. Tjejen som jobbade där var jättetrevlig så jag är inte sur över att jag inte fick sova. Tänk vad ett trevligt bemötande kan göra.

    ;) smaklig måltid

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen jätteviktigt! Man är ofta så lat och orkar inte klaga och kräva. Men det har man ju rätt till om man har betalat.
    Det lönar ju sig, lyckost Fanny!
    Jag försökte sälja mina checkar till mamma för 150 kr, men hon sa att jag allt fick ge dem till familjekassan. Men jag får ju i alla fall äta gratis fiskpinnar i framtiden :)

    SvaraRadera