fredag 27 november 2009

muminkex och bullar.

Inatt drömde jag värsta märkliga drömmen. Typ att vi hade bullbakartävling på tonår, och att man fick äta så många bullar man ville av alla möjliga olika slag. Det fanns enorma Hjärtbullar och alldeles underbara kardemummabullar. Vi åt tills vi storknade.
Jag undrar om jag satt där i min säng och tuggade på min kudde eller nåt när jag drömde att jag åt en mumsig bulle? I så fall är jag väl sjuk på riktigt. Om en kudde blir en god bulle menar jag... läskigt!

När jag sen vaknade blev jag enormt sugen på Muminkex. Ni vet såna där goda barnkex med Mumintrollet och hans vänner på. Så jag ska snart samla kraft att gå till Hemköp och köpa såna. Jag behöver komma ut, och granntjejen Stina 2 år, ska sövas i sin vagn. Jag och hon tar nog en låååångsam promenad (går jag snabbare än snigelfart blir jag anfådd och kan inte andas) så jag kan få mina Muminkex och hon kan få sin skönhetssömn.

Förövrigt smakade jag den första pepparkaksdegsbiten idag. Det var inte så gott, och nu får jag väl ont i magen med :( Men lite julkänsla fick jag ändå i min sjuka värld.

Detta inlägg handlar visst bara om dåliga matvanor. Läckert, verkligen! Men det är det ända jag gör här hemma. Segar, äter litegrann, och ser på film. Så roligt har jag. ironi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar