fredag 6 november 2009

Ljus i mörker.

Jag sitter i mitt vardagsrum, lite hurven efter en cykeltur i det tråkiga höstruskvädret. Det är så mörkt ute, alldeles svart. Själv blir jag tröttare på hösten, saknar långa dagar i solen. Jag behöver ljuset.

Men det allra bästa med hösten är att det är så mysigt. Mitt i allt regn och rusk så kan man tända ljus. Ett ljus i lyktan på trappen gör det så otroligt mycket mer välkomnande att komma hem. På nåt sätt känns det som om ett litet ljus kan ge lite värme åt både en frusen kropp, men också åt ett kallt hjärta.

Jag tror vi alla kan vara små ljus. Inte så att vi ska stå i en lykta på trappen och hälsa alla välkomna hem..det skulle bli lite tråkigt. Men vi kan alla värma kalla hjärtan. Ett hej, en kram eller ett leende kan betyda så mycket! Så kom igen, hjälp mig att försöka sprida lite ljus i vår mörka höstvärld.

4 kommentarer:

  1. Joooooonny:D du är ett av mina små ljus,gullplötta.imorgon tänker jag dra med dig på stan så jag kan göra av med pengar för det tycker jag är kul.Just nu lyssnar jag på Ricky martin-livin la vida loca.Sicken nostalgitripp!ses snart !:D
    puss o pannkaka matilda

    SvaraRadera
  2. Tack :) jag hjälper dig gärna att göra av med pengar en annan gång. alltid lika kul :) kram.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att det är härligt med tända ljus, själv längtar jag efter advent som är en storfavorit hos mig. Adventsstjärnor, hembakta pepparkakor, saffransbröd och julmusik. Härligt! Annars är mörkret hemskt, jag har bokat en resa till Sydafrika nästa höst för mina lärarkandidatspengar och jag ser fram emot att få lite sol mitt i det gråa.
    kram

    SvaraRadera
  4. ååååå. ja, väntan inför julen är liksom mysigare än själva julhelgen! allt pyssel och mys är så härligt.

    WOW!!! vad ska du göra där? bara sola och ha det skönt?
    kram.

    SvaraRadera