tisdag 24 november 2009

jag är lat.

det bästa med att vara sjuk är att man liksom får vara lat utan att ha dåligt samvete. jag har legat på soffan och läst en bok hela dagen. den heter Syskonkärlek och jag hittade den i trappen i morse. jag började läsa och kunde inte sluta, och 3 timmar senare hade jag läst alla 300 sidor. galet egentligen.

nu har jag precis tjatat med lovisa om hur man kan säga Bibliotek på ett annat sätt. jag säger att man säger bibblan, och hon säger att man säger bibban. vem har rätt?

och nej, jag orkar inte trycka ner en extra tangent så att bokstäverna i början på varje mening blir stora. jag sa ju att en av fördelarna med att va sjuk är att ingen kan klaga på när man är lat. så det så.

6 kommentarer:

  1. bibban, bibblan är jätte jobbigt att säga. säg bl bl bl några gånger. inte kul.

    SvaraRadera
  2. haha. att du aldrig kan ge dig! och att jag är likadan..

    SvaraRadera
  3. man säger bibblan. Bibban låter ju antingen som en gammal tant eller som snorbuse typ,att man har en bibba i näsan.Inte kan man väl förnedra våra bibblor(!) genom att jämnföra dom med snorbusar?näääh....tyvärr lovisa,1-0 till Jonna.Men jag gillar er båda ändå!:D

    och du jonna-uppdateeeeeeeeeeeriiiiing.Har ju gått ett helt dygn sen sist...;)
    (ja,jag är extremt uttråkad)

    puss mattan

    SvaraRadera
  4. JA. 1-0 till mig. äntligen.
    lovisa sitter här bredvid mig, och säger med snorkig röst:
    men jonna, hur många poäng leder jag inte med sen innan? daah.

    nu när jag tänker på det så ska jag nog skriva ett inlägg om min och Lovisas relation. den är rätt märklig. men jag gillar den ändå :)

    SvaraRadera
  5. Det heter "bibblan" om bibliotek, "bibban" betyder att man har en hög av något. Tex. jag bar på en hel bibba med papper eller böcker.

    SvaraRadera
  6. JA HURRA. Hoppas du ser denna kommentaren lovisa! både Bettan och Matilda säger att jag har rätt :) wiihu!

    SvaraRadera