tisdag 10 november 2009

12 tandborstar och andra funderingar.

Dagen har varit full av roliga kommentarer. Sånt som gör dagen lite lättare att orka igenom nu när det är så mörkt och tråkigt. En av dem kom från fröken Burenby.
Louise var hos mig idag (det var för övrigt mycket mysigt och vi jobbade på vårt arbete om Nya Zeeland) och när hon kom ut från toaletten sa hon:
- Jonna, ni är 4 personer i denna familjen, och ändå har ni 12 tandborstar på badrumshyllan! Jag har räknat!

Och ja, hon har rätt. Vi har extremt god tandhygien i familjen Lindroth! Eller det borde vi i alla fall ha... Märkligt egentligen, hur vi lyckas ha så väldigt många. Men 2 av dessa tandborstar är faktiskt Li & Lovisas övernattningstandborstar. Så mysigt när de sover över bara sådär och då är det bra med en egen tandborste :)

Dagens andra roliga kommentar var på tyskan när vi som vanligt började prata om allt annat än tyska. Efter att ha diskuterat Gud och min tro ett tag kläcker Lovisa ur sig:
Gud har ju lite humor ändå!
Jag: Ja, han skapade ju dig!


Dessa två kommentarer gjorde min dag. Vet inte om du tycker de var särskilt kul.. Det är alltid nästan omöjligt att återberätta sånt här. Men i vilket fall som helst så är det alltid kul att skratta som om jag fick någon att dra på munnen är det väl värt mödan att skriva detta inlägg :)
lev väl.kram.

5 kommentarer:

  1. Den där tandborsten var det mer än länge sedan någon använde. Det var med andra ord väldigt länge sedan jag sov och spenderade en heldag med dig, väldigt synd. Jag tror jag ska ta och göra som vi brukar prata om, jag bjuder helt enkelt in mig själv till dig. Måste bara hitta ett passande datum i min full proppade kalender.

    Jag gillar dig min vän! kram

    SvaraRadera
  2. Samma här med min tandborste, men fröken Jonna är ju alltid så upptagen!

    haha, killarna drog antagligen inte ens p munnen åt dem kommentarerna men jag tyckte det var kul! hahaa, älskar Louise och hennes påhitt!

    SvaraRadera
  3. Li: Ja du min kära vän. du får ta och sova hos mig snart. det var alldels för länge sen! kommer du ihåg när du tog hela täcket så jag fick sova på golvet? det var roligt tycker jag. inte då, men nu i alla fall :) du är så söt.
    vi och våra upptagna liv. vi får bestämma en dag snart! varför inte inatt? efter tonår?
    puss.

    SvaraRadera
  4. lovisa:
    ja., tänk när du bodde hos mig. det var mysigt. kan du inte flytta in i en vecka så kan vi leva på fil och macka? eller kanske kaninmat? ;)

    nej ja vet. Killarna förstår kanske inte vår humor, men de som fattar kanske kan leva några år till nu eftersom skratt förlänger livet :)
    pus.

    SvaraRadera
  5. Jag läser och njuter åt alla era kommentarer.=)))))
    Elizabeth

    SvaraRadera