söndag 15 november 2009

är vi bara tråkmånsar som har massa förbud?!

Idag var jag på Gudstjänst i Baptistkyrkan, och det var himla bra. Riktigt bra till och med! Jag och kören jag är med i sjöng och pastorn predikade. Jag gillar att vara i kyrkan. Det har jag varit mycket denna helgen. I tre väldigt olika sammanhang men ändå lika bra varje gång. I fredags var det tonår och TEMA:KÄRLEK och tre personer pratade om deras kärleksrelationer. Att få höra hur Tinna och hennes man fortfarande kan vara kära i varandra efter 35 år är mäktigt. Och att se ett ganska nygift par och deras lilla dotter sitta tillsammans och berätta deras kärlekshistoria är så fint och rörande.

I lördags kväll var det SPEKTRUM (en ungdomsgudstjänst) och det var bra det med. Roliga vänner och go gemenskap är så underbart. En klick Gud på det med så är kvällen perfekt!
Och så gudstjänsten i morse med. Om det hade funnits en "gilla knapp" nu så skulle jag tryckt på den.

Så varför sitter jag här och skriver om vad jag gjort i helgen i kyrkan? Jo, för att jag vill berätta för dig som kanske aldrig varit i kyrkan att vi inte är några tråkmånsar som bara sitter i bänken och ber. Vi är ett gäng människor som har roligt tillsammans, och vi är nog lite för galna för vårt eget bästa. Häng med någon gång så kommer du förstå vad jag menar...
De flesta är troende men långt ifrån alla. Vi har en gemenskap där det inte behövs alkohol eller annan skit för att folk ska våga vara den de är.

Jag vill inte sitta här och göra reklam för kyrkan och säga: Vi är bäst, du är dålig.
För så är det INTE. Det jag vill göra är att uppmuntra dig att våga gå till kyrkan någon gång. För jag vet hur underbart det är, och det vill jag gärna dela med mig av.
Välkommen!

2 kommentarer:

  1. Så underbara människor som finns innanför dessa väggar går inte att hitta någon annan stans. Jag har alltid rolig och man känner sig verkligen välkommen! Är man sugen på en kväll med mycket skratt och något som alltid spårar ut vet man vart man ska :) Tack för att du fick mig att gå konfirmation. Det har förändrat mitt liv och jag är SÅ tacksam! Puss min underbara vän <3

    SvaraRadera
  2. kommentarer som denna gör mig glad i hjärtat. jag är så glad att du hänger med mig dit och att du gillar det :) det betyder rysligt mer än du tror!
    puss.

    SvaraRadera