måndag 8 oktober 2012

små glimtar av ett vanligt liv, ett liv med dig och mindre mörker..

Här ser ni mig, glad efter att äntligen hittat en cach på vår geocaching-promenad i helgen. Vad detta är kan ni läsa i min vän Jens blogg här, men man kan enkelt förklara det som en gps-baserad skattjakt för att hitta cacher i både städer och skogar. Märkligt (och lite nördigt), jag vet. Men Alexander har snöat in på detta och jag tycker det är ett trevligt sätt att vara ute i naturen på. Min helg har alltså bestått av många minuters letande efter dolda föremål i min stad, ett lagom energikrävande sätt att fördriva tiden på. Dessutom trevligt om man har pojken vid sin sida.

I övrig har min helg mest bestått av att vila, spela spel och ta vara på tiden med familj och pojkvän. Min fina vän Lovisa hälsade på lite i fredags kväll och vi spelade Barn-Alias. Jag blev så inspirerad att jag tvingade med Alexander (som kom hit vid lunchtid i lördags) att gå på stan och hitta ett vanligt Alias. (Ett ordförklaringsspel där man är i lag och ska förklara ord för varandra så snabbt som möjligt) Sedan tvingade jag honom att öva på detta så att vi skulle kunna vinna över mamma och pappa på lördag kväll, något vi dock misslyckades med. Mina föräldrar har varit gifta i 20 år, jag skyller förlusten på det. 

Innan den svidande förlusten hade vi tillbringat två timmar på picknick i solnedgången på ett berg. Så fantastiskt mysigt och ett sådant tillfälle man minns och får energi av långt efteråt. Lycka!

Söndagen bestod av sovmorgon och frukost på sängen, lång promenad, prat och massa kramar. Så värdefullt att ha lite mer än ett dygn tillsammans, bara vara och komma ihåg hur det känns att vara två. Denna helg ska jag leva på länge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar