måndag 1 oktober 2012

konsten att göra saker mysigare än de är.

När man kan göra saker mysigare än de är, då försöker jag göra det. Därför tände jag i brasan när jag kom hem från skolan och har sedan legat på golvet framför den och skrivit klart en uppgift som skulle lämnats in i maj. Jag ligger nästan alltid på golvet när jag ska uträtta saker, pyssla, skriva eller fundera. Golv är så bra. Just därför passade jag på att utnyttja mattan framför värmen och nu några timmar senare kan jag stolt säga att jag är klar med mitt arbete. Heja mig. 4 månader försent kunde blivit fler. 

De övriga två läxor som jag planerat att göra klart idag får vänta. Nu har jag varit duktig nog. För, när man kan göra saker mysigare än de är, då försöker jag göra det. Så nu ska jag krypa ner under mitt täcke och läsa. Somna i tid för en gångs skull så att jag imorgon orkar göra klart det jag skulle gjort idag. 
Man får inte vara dum vet ni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar