söndag 14 oktober 2012

lugnet här är precis vad jag behöver.

Detta är min utsikt. Jag bor i Söråsen hos min pojkväns familj denna helg och det är väldigt mysigt. Jag saknade dock pappa och mamma lite förut, så jag slog en signal hem till Snickarebacken. Nu känns det bättre igen, hemmakär som jag är. 
Det är fint att sitta vid någon annans köksbord, bredvid någon annans syster och känna mig som hemma i någon annans hem. Alexander är iväg och jobbar med sin pappa, så jag passar på att skriva skolarbeten och  gosa med små kattungar under tiden han tjänar in brödfödan. 
Igår var vi på släktkalas hos hans kusin, en trevlig kväll även om jag var tvungen att sova innan för att orka med. Dock är jag trött som få idag, ska gå ut en promenad på grusvägen nu med Kristina, Alexanders mamma och sedan sova lite innan middagen. Lugna söndag - jag välkomnar dig med öppna armar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar