tisdag 9 oktober 2012

Om att inte kunna sova och om akrobater på lina nästan vid himlen.

Nu ska vi sova, min lilla nalle och jag. Mamma kom just och gav mig en godnattpuss och berättade vad hennes mamma brukade säga till henne när hon inte kunde somna som barn. "Tänk på något roligt, sa mamma alltid. Jag gjorde som hon sa, och jag vet inte varför, men jag tänkte alltid på en cirkus."
Det ska jag testa inatt om jag får tillfälle. Då kan jag och Nalle ligga och fantisera om fina tält och elefanter och människor som går på lina högt uppe i luften. Då känns nog allt bättre, och kanske kan jag få somna och sova gott. Det skulle jag behöva.
Godnatt

Ps. Jag känner redan hur känslan av spänning kommer krypande. Vilken upplevelse det var att få gå på cirkus! Minns det så väl. Det var tider det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar