lördag 8 oktober 2011

FRUSEN.

Jag sitter och försöker tina, är genomfrusen ända in till benen känns det som. Hade glömt den lilla detaljen att skillnaden mellan sommaren och hösten är mer än bara färgen på löven och mörkret. Det råkar ju vara svinkallt också. och jag har ingen varm jacka. tror jag.

Men lite fint är det ändå. När man samlas ett gäng vänner och fikar till exempel. Och när man går på höstpromenad med sin fina vän som äntligen är hemma i stan igen, och dessutom får sitta och dricka te vid hennes köksbord som förr i tiden, när vi bodde i samma kvarter. Och så satt vi vid pianot och sjöng, som vi har gjort vansinnigt många gånger i våra dar.

Nu tinar jag som bäst innan jag snart ska ge mig ut i kylan igen. Ikväll blir en riktig tjejkväll med god mat och antagligen någon riktigt romantisk film.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar