söndag 2 oktober 2011

THROUGH HIS EYES.

Jag sitter och filurar på en andakt, länge sedan jag skrev en sådan. Men det är nyttigt, utvecklande och spännande att lyssna in Gud och försöka skriva ner något så att Han får tala genom mig. Denna gång handlar det om självbild, om hur vi så ofta ser på oss själva ur världens synvinkel och inte ur Guds.

I Sef 3:17 kan man läsa detta bibelord som jag har med i andakten:
Herren din Gud bor i dig, en hjälte som kan frälsa.
Han glädjer sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek,
Han fröjdas över dig med jubel.

Tänk att jag är så fin att någon fröjdas över mig med jubel. Det borde jag försöka komma ihåg lite oftare, till exempel de dagarna jag vaknar med ful frisyr och noll ork att kliva ur sängen. Till och med då - när jag mest känner mig misslyckad och liten - finns det en kärleksfull Gud som är så glad över mig att Han jublar.

Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar