söndag 9 maj 2010

söndag mitt i ingenstans.

idag har jag varit ute i skogen [någonstans hyfsat nära Adelöv] i ett gammalt missionshus som luktade lagom mycket mögel och sjungit med mina vänner. det var himla mysigt. jag var där med Ebba, Klara och vår pastor Pecka. Där var det en gudstjänst med ca 20 gamla söta människor och det var väldigt bra. Ebba, jag och klara sjöng och Pecka predikade. Det var en så underbar stämming. Tanterna och gubbarna torkade lite tårar här och där och vi blev presenterade som riktiga musikalkändisar [vilket var mest pinsamt, men ändå - lite roligt]. I församlingen där ute fanns 5 aktiva medlemmar, och därför hade vi inte förväntat oss särskilt mycket av mötet. men det var väldigt mysigt, och trevligare människor får man leta efter.

Det är lätt att tänka att alla äldre människor är tråkiga, men icke. vi har så fel. de är så mysiga och vi har så mycket att lära av dem. det fick jag verkligen lära mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar