torsdag 20 maj 2010

bönesvar.

det slår mig nu, mitt i kvällsmaten och egentligen alldeles för sent för att fortfarande vara uppe en vanlig dag, att Gud hör bön. han har ju svarat mig hur tydligt som helst, men jag har inte tänkt på det. du förstår, i princip varje morgon denna veckan har jag kännt att livet är rätt segt och jobbigt. Så jag bad "Herre, peppa mig! Använd mig och låt mig leva till Din ära"
idag inser jag att Han har svarat mina böner utan att jag har reflekterat över att det är bönesvar. Jag är full av energi[t.ex ska jag snart börja städa mitt rum (!) trots att jag egentligen borde vilja sova] och jag är glad igen. jag orkar ge lite kärlek igen. det är fantastiskt.

jag tror ofta att det är så här. vi ber, men glömmer lyssna efter svaret. eller vi glömmer bort vad vi faktiskt bad om och tänker inte på att det är ett bönesvar som sker några timmar, veckor eller år senare. det är tråkigt. för att om vi bara lyssnade lite mer och inte var så otåliga så skulle vi inse att otroligt mycket som sker och förändras i våra liv är böndesvar från Honom.
de kanske inte är vad vi tänkt oss, eller hur vi tänkt oss det. kanske inte när vi planerat att det skulle ske heller. men de finns. det är jag säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar