onsdag 5 maj 2010

kemiska formler far runt i mitt huvud.

Har haft en dag fylld med otroligt mycket NO. först 3 timmars nationellt prov i Kemi och sedan en 1,5 timmes lektion i samma ämne efteråt. Skoldagen avslutades med en otroligt galen "lektion" i korridoren med mina 3 fina vänner. Märkligt vad roligt man kan ha när alla är tillräckligt skoltrötta och sega. jag gillar er!

efter skolan åkte jag till Mormor & Morfar, åt massa god mat, pannkakor och hjälpte dem att fixa lite på altanen. Sedan visade morfar mig hur man gör när man byter packning i handfatskranen. Det låter inte jätteroligt, men det var det! Morfar är så bra, och han lär mig så mycket. Jag tycker det är viktigt att man lär sig att hjälpa till och fixa i hemmet när man fortfarande bor hemma - för en dag blir man allt tvungen att klara det själv :) (om man inte gifter sig med en otroligt händig man vill säga..)

Frammåt kvällen fick jag en väldigt ovanlig men trevlig snilleblixt. Jag fick för mig att ta en springtur. Det var otroligt härligt faktiskt. Sprang vid vattnet och njöt av fågelkvitter. Härligt att röra lite på sig!

Nu ska jag plugga lite tysk grammatik och sedan sova. Usch vilket ointressant inlägg detta blev... Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar