söndag 10 november 2013

om en speciell gudstjänst i min älskade församling.


Idag firade jag gudstjänst i min älskade församling  och det var helt fantastiskt. Idag var det ett möte för alla åldrar så barnen var med hela tiden istället för att gå på söndagsskola. Jag och min vän Tomas som jobbar som ungdomsledare i församlingen hade ett litet drama om att Gud vill hjälpa oss i livet och så fick barnen måla under predikan. 

Vad ni ser på bilden är en stund som värmde mitt hjärta särskilt mycket just idag. Varje gudstjänst har vi en stund av lovsång (sånger som man sjunger till Gud för att ära honom, typ som böner med melodi till), förbön (man kan få hjälp av människor som ber tillsammans och för en, något som kan vara skönt om man själv har svårt att formulera sig eller inte orkar be själv) och möjlighet att tända ljus. Idag blev denna stund så fantastisk för hela livet rymdes i dessa minuter. 

För barnen låg där på golvet och målade, församlingen sjöng med i ungdomskörens lovsång och människor tände ljus. Och alla fick liksom plats. Alla hörde hemma där. Det var högt i tak och Gud var där. Mitt bland alla kritor, ljus, tantparfymer och böner. Så vill jag att det ska kännas varje gång, men just idag tror jag Gud log lite extra. 

I alla fall gjorde jag det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar